دانجال ها 2

حال توضیح ندارم برو تو سایت قبلیم تو اون نوشتم

دانجال ها 2

حال توضیح ندارم برو تو سایت قبلیم تو اون نوشتم

باحال ترین دورپیچی در دنیا

يكشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۲۹ ب.ظ
ووووااااااااییییییییییییییییییی!!!!!! باحاله(:
طولانی ترین ماز دنیا





"لانگ لیت" نام هزاتویی در انگلستان است که به عنوان طولانی ترین هزارتوی دنیا نیز شناخته می شود. این ماز به وسیله طراحی به نام "گرگ برایت" در سال 1975 ساخته شده است و فضایی به مساحت 0.6 هکتار را پوشش داده است. مسیرهایی که در این ماز قرار دارد جمعا 2.7 کیلومتر میشوند. هدف از ورود به این هزارتو رسیدن به مرکز آن است جایی که یک ایستگاه برای استراحت و دیدن کل فضای ماز آماده شده است.

مزرعه هزارتو ها



در سال 1996 برای اولین بار درب پهناورترین هزارتوی دنیا در آن زمان به روی علاقه مندان باز شد. این ماز در شهر تورین فرانسه قرار دارد و مساحت آن نزدیک به 4 هکتار است. تنها در روزها اولیه بازگشایی این هزار تو 85 هزارنفر در آن گردش کردند و البته بسیاری از آن ها نتوانستند مسیر خود را پیدا کنند.نکته جالب اینجاست که این ماز به عنوان یک مزرعه نیز استفاده می شود. دیواره های ان هرساله با گل افتابگردان یا ذرت درست می شود که سال بعد آن ها را برداشت می کنند.

قدیمی ترین هزارتوی گل رز



قدیمی ترین و البته معروف ترین ماز استرالیا در شرق شبه جزیره مورینگتون قرار دارد. عمده شهرت این هزارتو به علت قدمت نزدیک به 200 ساله آن است و همچنین در آن شما می توانید 217 نوع رز مختلف را پیدا کنید که بر روی 1200 شاخه جداگانه رشد می کنند. این ماز قدیمی ترین هزارتوی گل رز در دنیا است.

هزارتوی افسانه ای



یکی از هزارتوهای کوچک اما بسیار مشکل را می توانید در ایتالیا پیدا کنید. این ماز گفته می شود تا اواخر قرن 8 ساخته شده باشد و البته به عنوان یکی از سخت ترین مازهای دنیا نیز شناخته می شود. نام افسانه ای از این رو برای آن گذاشته شده است که گفته می شود در سال 1807 ناپلئون نیز نتوانسته است با تمام خدم و حشم خود به مقصد این ماز دست پیدا کند و در آن گم شده است.

هزاتوی همیشه سبز



یکی از جالب ترین هزارتوهای دنیا در سال 2001 در ایرلند افتتاح شد. این هزارتو به عنوان پهناورترین هزارتوی همیشه سبز دنیا شناخته می شود چرا که مساحت آن نزدیک به 1.1 هکتار است. این ماز از 6000 درخت سرخدار درست شده است که همه آن ها به دست مردم ایرلند شمالی کاشته شده است. این ماز در تمامی طول سال باز است و مردم زیادی روزانه در آن گم می شوند.
  • سید عرفان مسعودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی